Molnbyxor

Fick en beställning på molnbyxor och en dreggelscarf.
Jag har tidigare sytt byxor, till bl.a Astrid och Bosse, som påminner om Me&I's plyschbyxor. De är lite tighta över rumpan, ganska smala i benen och med "puff" nedtill i benen. Mönstret har jag ritat själv.
Mönster till dreggelscarf har jag letat efter, men inte hittat något bra. Så jag ritade ett så'nt med.



Byxorna är i stl. 80, men går säkert att använda från 74 till 86. "Puffen" i benen gör dem lite flexibla storleksmässigt.

Dreggelscarfen har den bruna molnvelouren på baksidan och turkos molnjersey på framsidan.



Så snälla C (som beställt dem) och alla ni andra, tyck gärna till!

Nej, nu blir det soffan en stund. Jobb imorgon igen!

Kommentarer
Postat av: Caroline Bejfalk

Tack för att du gjorde det till mig, det kommer bli så fint på Noel =)

2010-02-22 @ 21:57:09
Postat av: Britt-Marie Lindvall

Snyggt , vad duktig du är ..ta tjänstledigt o bli sömmerska..

Jag börja sy kläder m.m. när jag var 13 år och gillar det fortfarande, visst är det kul.



Lycka till

hej f...B-M

2010-02-23 @ 07:40:35
URL: http://knoten155.blogspot.com
Postat av: Maria

Kanonsnygga byxor o scarf! hmm skulle nog passa på Elin med tror du inte det? kram

Postat av: Monika

Snygga byxor... du är så duktig

2010-02-23 @ 18:04:01
URL: http://onokko.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hallå. Jätte fina saker. Vet Du jag hittade en bebis body i samma tyg på någon nätshop så ja gbeställde den blir ju kanon med mössan och dregel scarfen. Kram Johanna

2010-02-24 @ 16:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0