En liten grej till mig själv :)

Jag har lånat ett gäng pocketböcker av Marcus kusin. Det är deckare av Mari Jungstedt. Dessa böcker är, enligt mig, spännande och svåra att lägga ifrån sig. Kapitlen är korta och böckerna lämpar sig därför mycket bra att ha med sig i väskan, man kan läsa ett kapitel då och då även om man inte har så mycket tid.

Problem: Böckerna är lånade, man vill gärna lämna tillbaka dem i bra skick. Pocketböcker är inte lämpade att ligga i en väska, de blir lätt fula då.

Lösning: Jag syr ett fodral till dem. Kalla det pocketstrumpa, pocketkondom eller vad du vill ;)

1



2



3



Är inte bilderna pedagogiska så säg ;)

Nu tillbaka till symaskinerna och Idol på tv:n

Ha en bra kväll allihop!


Kommentarer
Postat av: Therese F

Vad smart :)

2010-09-07 @ 22:45:36
Postat av: Linda J

Jäklar vad smart! böckerna kommer ju se ut som nya!:)

2010-09-11 @ 10:35:35
URL: http://lindamariesusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0