Någon hemma?

Den här helgen har det varit fullt upp. Vi har haft två extrabarn från fredag morgon till lördag kväll. Det har varit kalas här och kalas hos vänner. Idag vid lunch ringde från jobbet och undrade om jag kunde jobba inatt istället för imorgon på dagen, vilket jag tackade ja till. Som ni alla förstår så är jag lite trött...

Astrid satt bredvid mig vid köksbordet och försökte prata med mig samtidigt som jag försökte prata med Marcus om barnens kläder m.m. inför imorgon. Min snälla mamma kommer hit vid fem imorgon bitti och åker och lämnar barnen hos dagmamman innan hon börjar jobba. Mycket som ska förberedas med andra ord..... Barnen har varit lediga i drygt sex veckor.

Astrid försöker fortfarande prata med mig.... Till slut säger hon: "Hallå, hallå är det någon hemma i huvet?"

Så till er som väntar på grejer jag lovat att sy: Jag har inte glömt. Det har bara varit lite intensivt ett tag nu. Imorgon är allt som vanligt igen, barnen hos dagmamman och föräldrarna jobbar igen båda två. Förhoppningsvis börjar barnen somna lite tidigare än klockan 21 på kvällarna= mer tid för mig att sy.

Till er som vill beställa mössor så kommer jag nog att höja priset till 120 kr för barnmössor (ej nyfödd) och 140 kr för vuxenmössor. Tygerna har blivit dyrare och det går åt ganska mycket tyg till varje mössa eftersom tyget är dubbelt. Så länge jag inte gjort ett inlägg om priset här på bloggen så gäller det gamla priset 100 kr. Passa på att beställa ;)

Nu ska jag snart cykla iväg till jobbet. Håll tummarna att jag kan hålla mig vaken och att jag kan sova några timmar imorgon när jag kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0