Ledig dag

Idag har jag hunnit ganska mycket. Började dagen med att göra pajdeg. När jag skulle plocka fram ingredienser till pajfyllningen ur frysen så kom jag på att jag hade röda vinbär och rabarber till ett saftkok där.



Fyra flaskor blev det. Smakar sommar med alldeles nykokt saft mitt i smällkalla vintern.

Vet ni att man kan få kinkiga barn att äta paj genom att dekorera den med BILAR.



Om ni tittar noga så ser ni att det är små bilar på den. T.o.m. Astrid som är MYCKET skeptisk mot ny mat åt av den. Broccoli, bacon och trattkantareller är det med äggstanning över.

Förutom dessa kulinariska aktiviter har jag pratat i telefon, ätit lunch med syrran och fikat och pratat med bästa A-C och gullungarna O och S.

Sammanfattningsvis en relativt produktiv ledig dag. Just det! En ny gardinkappa till tvättstugan blev det visst också.

Nu väntar en trevlig pratstund med C och sedan soffan.

Ha det gott allihop!

Kommentarer
Postat av: Therese F

ojoj vad mycket du hunnit med, kul:)

2010-02-15 @ 20:44:52
Postat av: Julle

Ser smaskigt ut :)

2010-02-16 @ 05:53:18
URL: http://julleman.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie Lindvall

Herre gud vad du får mycket gjort o så har du ju 2 små barn runt benen, men visst är det mysigt att pyssla hemma ,

ha det så gott

hej f... B-M

2010-02-16 @ 06:38:05
URL: http://knoten155.blogspot.com
Postat av: Monika

japp... lunchen var kanon å så fick jag ju träffa mosters trollunge oxå...

2010-02-16 @ 18:10:58
URL: http://onokko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0